neděle 14. prosince 2008

The Graveyard Book


Nejnovější literární počin Neila Gaimana je něco jako Kniha džunglí pana Kiplinga, s tím drobným rozdílem, že... místo džungle se odehrává na hřbitově. Kluk, kterého vychovávají duchové a upír. Zatím jsem přelouskala první dvě kapitoly a jsem nadšená a zároveň strašně zvědavá, jak si překladatelé poradí s další dávkou Gaimanových ujetých nápadů. (Hlavní hrdina se jmenuje Nobody a říkají mu Bod, což není tak hrozné, ale jak přeložit název knihy, aby to neznělo blbě?) Jsem strašně ráda že jsem tu knížku sehnala. Gaiman ji totiž psal v době, kdy jsem byla v Moskvě. Tou dobou jsem dost často lezla na Gaimanův blog, kde autor pravidelně informoval svoje čtenáře, jak pokračuje ve psaní. Což je myslím ta nejlepší reklama, jakou může kdo vymyslet. Zafungovala i na mě.
Knihu mám doma s tímhle přebalem. Je vážně kouzelně ilustrovaná a zatím je to i kouzelný čtení. Začátek je vlastně dost brutální, jenže autor to dokáže pojmout tak, že vám to ani nepřijde... Končím s rozplýváním, až to dočtu, přihlásím se s recenzí.

Žádné komentáře:

Okomentovat