neděle 30. března 2008

Zemfiření

"Jsem v Moskvě už sedm měsíců a ještě jsem neslyšela Zemfiru," napadlo mě nedávno. Pořád o téhle ruské zpěvačce někde čtu, po městě visí plakáty zvoucí na její koncerty... a já nic.
Dneska jsem tedy najela na stránky www.playlist.com a zadala jméno té tajemné pěvice. K mému překvapení nejen že mi vyjely odkazy na písničky, ale bylo jich docela dost.
Zatím jsem si stihnula poslechnout tři z nich - je to něco mezi šansonem a elektrem. Zemfira má příjemný, skoro líbezný hlásek a drsné texty. Drsné ne svým výrazivem, ale významem.
"Ahoj mami. Mám špatný zprávy. Hrdina umře hned na začátku příběhu... " a "Láska je jako náhodná smrt." zpívá třeba v jedné písni.
Což mi připomíná zprávu, kterou jsem si před chvílí přečetla na internetu a která mnou pěkně otřásla... A sice, že můj spisovatelský idol Terry Pratchett má Alzheimerovu chorobu. Když k tomu ještě takhle poslouchám Zemfiru, je to vážně náběh na depresi.
Ale nic to nemění na faktu, že se mi tahle zpěvandule líbí a asi se zítra vydám na exkurzi s cílem získat její cédéčko.
Pro zájemce - tady si můžete poslechnout pár písniček.

Žádné komentáře:

Okomentovat